Mig og brystcancer

Transformationen

Mit formål med bloggen er,at andre der står i samme situation,enten du selv har brystkræft eller måske er pårørende til en der har det, kan hente inspiration i min historie.
Vigtigt er dog at huske, at dette er min historie og min transformation igennem forløbet og jeg håber du finder din vej.

Cykeltur

MotionPosted by Helle Wed, July 17, 2019 15:20:14
Vejret er fantastisk til at cykle og i dag fulgte jeg den ældste datter ind til en veninde.

Jeg havde samtidig nogle ærinder inde i byen og det er nu nemt på cykel (byen er lillesmiley). Jeg kan godt lide at kombinere motion med praktiske gøremål, så slår jeg to fluer med et smæk.

Jeg ville på hjemturen måle hvor lang tid det tog hvis jeg brugte el det meste af vejen.

Turen ind til byen gik hurtigt og i gennemsnit kørte jeg 18, 2 km/t, hvilket er hurtigt i forhold til der er et par bakker (ala tour de france......føles det somsmiley).

Hjemturen med el var endnu bedre og på trods af et par stigninger og modvind kørte jeg med et gennemsnit på 25 km/t.

Jeg elsker især at cykle om sommeren. Jeg elsker når jeg kan nøjes med sandaler, shorts og t.shirt og selvfølgelig cykelhjelm og så bare drøne afsted..

Jeg har lovet at cykle den ældste i møde når hun skal hjem fra sin veninde og det røde lyn står allerede klarsmiley

PS, beklager at man skal ligge ned for at se cyklen😂😂😂

• Comments(0)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post222

Ryggen holdt

MotionPosted by Helle Sun, July 14, 2019 17:31:25
Juhuu, jeg har været ude og løbe en lille tur med mine nye løbesko og der var ingen problemer med ryggen, men det var HÅRDT.

Tænk, at en uge uden løbeture kan få det til at være så hårdt og det på trods af, at jeg både har cyklet lange ture og også været ude og gå.

Nå, men nu er ryggen klar igen og det eneste jeg lige skal tage højde for nu, er de nye sko med nye indlæg.

Jeg kunne godt mærke, at det ikke skulle være en lang tur, for ellers ville jeg få vabler.....men jeg var nu glad for den begrænsning, for pyyyha da da......

• Comments(3)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post218

Nye løbesko

MotionPosted by Helle Thu, July 11, 2019 13:56:20
Jeg har fået nye løbesko 👏👏👏

Så nu mangler jeg bare, at ryggen er helt klar til en løbetur.

Jeg er helt sikker på de er hurtige og kan slå den ene rekord efter den anden (Jeg har vel lov til at være optimistisk 😉).

Det er ualmindeligt nemt at købe løbesko for mig, for det er samme mærke hver gang og det er kun modellen og farven der kan variere.

Det er fordi jeg bruger indlæg i mine sko og så er det nemt fordi jeg ved de passer til det mærke og model😊.

Selv om jeg er vant til at bruge indlæg i løbesko, så skal jeg altid passe på når jeg tager den første løbetur, da jeg har fået trådt de gamle sko til og nu igen bliver løftet mere i svangen i de nye, så kan det godt give vabler😳

Men pæne er de👍🤗👍

• Comments(0)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post216

Hold i lænden del 3

MotionPosted by Helle Tue, July 09, 2019 08:48:10
Det går heldigvis bedre, men jeg har alligevel fået en tid ved en kiropraktor i dag, så jeg også kan få nogle gode råd til at undgå det i fremtiden😊.

Jeg er også meget interesseret i hvornår jeg må begynde at løbe igen🤔.

Om ikke andet er det fantastisk at jeg ikke har så ondt mere👏👏👏, så nu er det sikkert bare et spørgsmål om en behandling og så er jeg så god som ny😉

• Comments(1)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post213

Opdatering på hold i lænden

MotionPosted by Helle Sun, July 07, 2019 16:43:34
Ja, hvis det ikke var fordi jeg er SÅ irriteret over min lænd og at jeg er nød til at tage den med ro, så var det nok til at grine af, set udefra😂.

Jeg har forsøgt alverdens ting i dag for at afhjælpe det hold jeg har fået.
Googlet øvelser for iskias problemer osv...

Lavet øvelser, strukket ud, fundet alternative måder at få bukser på og af, bidt alt i mig og fået andre til at gøre ting for mig, smurt mig ind i varmecreme, siddet og stirret ud i luften, hørt lydbog og endda kommet til den konklusion, at jeg kontakter en kiropraktor i morgen, hvis det stadig gør ondt, som i meget ondt når jeg skal rejse mig, tage et skridt op af et trin med venstre ben osv.

Selv det at vende sig i sengen, for slet ikke at tale om, at komme ud af den kræver planlægning😂.

Nå, men i morgen er atter en dag og måske vågner jeg og er helt klar igen😉

• Comments(2)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post212

Hold i lænden

MotionPosted by Helle Sat, July 06, 2019 15:50:12
Av, for pokker da😡

Jeg har fået ondt/hold i lænden....Det kom snigende i går da jeg var ude og gå og så er det bare blevet værre.

Jeg har lige forsøgt mig med lændebælte og en lille løbetur, men det hjalp ikke.

Så prøvede jeg at bounce på trampolinen og det hjalp heller ikke, så nu har jeg sat mig og sidder og skumler lidt over det...

Jeg kan ikke fordrage når noget hindre mig i at gøre noget jeg gerne vil og værst af alt, så kan jeg ikke lide at spørge om hjælp til at få ordnet de ting jeg gerne vil have lavet. Jeg kommer til at føle, at jeg jager rundt med dem herhjemme.

Nå, men der er ikke noget at gøre ved det, så jeg må vente til det går over og som min mormor ville have sagt....tålmodighed min pige tålmodighed 😉

PS, sådan ser man ud, når man er svært utilfreds😂

• Comments(2)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post211

Snegletur.......

MotionPosted by Helle Fri, July 05, 2019 10:31:15
Jeg var ude og løbe i går... Jeg har ikke løbet den sidste uge, men i går tænkte jeg, at det nok gik ansmiley.

Det var ikke fordi lysten var tilstede, men omvendt vidste jeg, at jeg ville have det super godt bagefter..

Heldigvis forstyrrede min søde nabo mig da jeg kom ud og så gik tiden med lidt snak og da hun skulle gøre sig klar til at køre og ikke kunne trække tiden for mig sagde hun, at hun var sikker på jeg fik en god løbetur og jeg garanteret var hurtigere end jeg lige troede.....

Jeg kom i gang....lod være med at løbe for hurtigt, da jeg stadig ikke helt er kommet over forkølelsen....det gik ok, selv om det blæste rigtig meget og jeg blev skubbet/presset af vinden og det var IKKE medvind.

Jeg tog ruten med bakken som jeg ikke har løbet længe og jeg tænkte faktisk, at det gik da ganske hurtigt....

Jeg kom hjem og kiggede på mit ur... og tænkte, naboen fik ret...hold da op det var da vist ny rekord.......

Her er det jeg er glad for, at jeg ikke skrev til hende med det samme, samt at jeg undlod at sende et screenshot til min mand (jeg har en app hvor du kan se dine resultater)...

Da jeg stod og lavede min smoothie efter løbet og først var overbevist om min nye rekord, så tænkte jeg pludselig.....var det ikke lidt længere tid end sidst?

Ja, jeg havde næsten slået rekord BUND REKORD............smiley

Der er ihvertfald plads til forbedringer og undskyldningerne er mange

-Skoene er slidte
-Jeg er stadig forkølet
-Vinden var stærk

Nå, men jeg løb og nu må jeg i trænings lejrsmiley

PS, jeg fortalte jo, at det blæste på turen😂

• Comments(1)//www.mig-og-brystcancer.dk/#post208

De 5 tibetaner version 3

MotionPosted by Helle Wed, June 19, 2019 09:43:42
Jeg laver stadig de 5 tibetaner flere gange om ugen ( når jeg skriver flere kan det være alt fra 2 gange til flere😉).

For nogle dage siden spurgte jeg min ældste datter om hun ville være med.

Det ville hun gerne, så vi lavede de 5 øvelser sammen😃.

Om aften sidder vi alle i stuen og jeg fortæller min mand, at vores datter og jeg havde lavet de 5 tibetaner sammen og det skulle jeg da aldrig have gjort.........

Det blev jo nærmest til mobning.... Min datter fortalte med stor begejstring om den øvelse hvor du ligger på gulvet med armene ned langs siden. Derefter skal du løfte benene ( strakte) op mod loftet samtidig med at du løfte hovedet og kigger mod navlen.

Hun påstod at det lød brag når jeg fik mine ben tilbage i gulvet😁

Nu gider jeg ikke lave den sammen med hende før jeg har øvet mig noget mere😉